jag tar jullov

Hej kära vänner!
 
De senaste veckorna har det mesta känts väldigt, väldigt tungt. Någonting som innefattar annat än soffa, nikotinfri snus och Musikhjälpen har varit näst intill omöjligt att genomföra. Att ta sig iväg och träna har därför varit som att bestiga ett berg och inspirationen till att skriva någonting av värde har därmed legat i botten.
 
Träningen är helt avgörande för mitt psykiska välmående. Direkt jag inte tränat på länge börjar jag grubbla, bli rastlös inuti, fundera över rent av omöjliga scenarion som ger mig ångest fast de inte har hänt och med största sannolikhet aldrig kommer hända. Ändå är det så att jag med hela min kropp inte.vill.gå.och.träna. Jag vet inte varför. Jag har lyckats ta mig iväg på mina fotbollsträningar i alla fall, vilket jag är glad över.
 
I fredags stukade jag däremot foten. När jag skulle gå ned från en trottoarkant...... Min fotknöl är svullen, det gör ont att springa och jag har fått ta jullov från min fotboll. Att gymma är otänkbart på grund av ultimat tråkighet (just nu alltså, inte alltid) och ja.. jag vet inte.
 
Med det sagt tror jag att jag tar lov några dagar över jul från den här bloggen. 
Jag tror nog att Emilia är beredd att hålla med mig.
 
Vi vill verkligen skriva den här bloggen. Den är viktig och vi uppskattar er som läser den. Som sagt har vi båda, på olika sätt, haft det lite segt och ångestigt de senaste veckorna (månaderna?) och därför har det liksom inte gått att skriva. Vi har vid flertal gånger träffats med syfe att blogga men varje gång har det slutat med att vi blåstirrat in i ett tomt inlägg och fått fram tre ord i timmen.
 
Jag tar helt enkelt jullov i några dagar från båda mina bloggar, från träning, skola och allt annat. Jag tänker att det kanske ska ge mig det jag behöver för att kunna skriva, träna och göra saker helhjärtat igen!!
 
God jul på er! Var snälla mot er själva och sätt inte upp omöjliga löften inför det nya året!
 
Sara, Tankar | |
Upp