hej hej hej

Hej hörni!

Ja, visst är det nytt år men det mesta är som vanligt. Inuti har dock den vidriga ångesten jag burit på sen november börjat avta. Jag börjar se ljuset - även bokstavligt eftersom det börjar bli ljusare. Jag har haft ett superskönt och härligt jullov där hela livet bara har fått stå på standby medan jag legat i olika soffor, ätit choklad och inte tänkt på något annat än det.
 
Något annat som har följt med mig in i det nya året är träningssvackan. Men vet ni vad? Jag orkar inte pressa eller stressa mig själv över det. Jag har en tenta i arbetsrätt att plugga till, ett snusberoende att bli av med och en massa andra saker jag tycker är härliga att göra just nu. Träningssuget kommer och går, tänker jag. Nu har det gått, det kommer nog tillbaka när det behagar.
 
För att råda bot lite på den ovilja jag känner till att röra på kroppen kommer här en lista på träningsformer jag längtar efter:
 
  • promenader i dagsljus!!!!!!!!! *svältfödd*
  • springa hinderbana
  • åka skridskor
  • fotbollsmatcher
  • åka pulka
  • backintervaller
  • styrkepass med kroppsvikt i skogen vi bor granne med
Vad är väl ett liv av längtan, kanske ni tänker? Ja, jag vet inte. Rent träningsmässigt är det inte så härligt med 30 minusgrader-vinter i alla fall. Vi får kämpa ett tag till så kanske januari bjuder på mer humant uteväder och dagsljus längre än tre sekunder.
 
Vi hörs efter tentan!
 
 
 
 
 
Sara, Tankar | |
Upp