"Nu ska julmaten bort!"

Nu såhär efter jul, i nyårslöftestider, hör man många som pratar om att ojoj nu måste julmaten bort och att ojoj vad jag gått upp i vikt och ojoj dags att ta tag i träningen så man får bort extrakilona! Jag blir lite ledsen när jag hör sånt för jag tycker det är hemskt att vi tänker så destruktivt om våra kroppar och om mat! Mat får liksom vara något negativt som förstör kroppen när det egentligen är tvärtom. Mat bygger kroppen, det är mat som får dina muskler att växa och din hjärna att fungera. Att däremot vilja träna mer, hålla igång är en annan sak. Känner du att det mot din vilja blivit mycket stillasittande i jul? Kör på om du vill! Men om du lagt på dig något kilo, vad gör det? Du är bra och cool och fresh ändå!
 
I mellandagarna när jag var på gymmet i byn överhörde jag en konversation mellan två män 75-80 år gamla:

"Jaha, du är här!"
"Ja, jag är här! Och du också?"
"Ska du träna bort julmaten? Höhö"
"Nä jag ska bygga muskler!"
 
Jag töntar mig och Sara är cool!
 
Må 2016 bli ett roligt och år och att vi får äta många goda pannkaksfrukostar, sätta många nya rekord och bara se bra serier! Låt 2016 bli året då du är snäll mot dig själv, lyssnar på din kropp och tänker bortom allt det där ytliga! God fortsättning alla läsare!
/Carpe :PPpp
Emilia, Tankar | |
Upp