Skruvar och skottkärror

Mitt träningsår har verkligen börjat helt perfekt. I lördags besökte jag och min kära barndomskompis  Klara Voltarenan för vi skulle på gymnastikläger! Det var längesen sist, tränade en gång i somras men innan det var det sist i gymnasiet någon gång. Det var svinroligt för flera av dom vi tävlade med back in the days var också där trots att dom inte heller gympat på väldigt länge. Jag provade volta och skruva lite men det gick sisådär, ställde nästan inga volter men jag vågade göra allt! Efter två och en halv timme gav jag upp för jag skulle iväg och dricka milkshake med min kompis Elina.


I söndags följde jag med till kajakklubben för att cirkelträna. Jag tänkte att det skulle vara typ situps och armhävningar i en ring. Det var det inte. Vi började med att jogga runt i hallen, ”ok, det här går bra!” tänkte jag. Sen skulle vi gå skottkärra. Vi gick skottkärra på armbågarna på en tjockmadrass, vi gick skottkärra på en bänk som var vänd upp-och-ned, vi hoppade skottkärra. Det var svinjobbigt men det var bara uppvärmningen. Sen väntade en timme av bland annat burpis, repklättring, superstarkast, höga knän på tjockmadrass, vänderkvarnar, utfall och fällknivar.

Jag har dagarna efter dessa två pass haft så mycket träningsvärk att jag inte kunnat vända mig i sängen på egen hand. Det är alltså torsdag idag och jag kan fortfarande inte röra mig obehindrat. ÄLSKAR TRÄNINGSVÄRK!

Träning | |
Upp