Träning är farligt

Hej bloggen! Jag har ju länge hävdat att träning är farligt för kroppen och att ju mer man tränar desto mer ont har man. Visserligen har jag sagt detta på skämt men måste ändå säga att det kan ligga något i det. Det börjar för mig liksom bli rutin att med jämna mellanrum i samband med sport skada mig på något sätt. Denna gång är det en stukad fot som är problemet. Det var i tisdags under innebandyn jag klev på bollen och trampade snett. Foten är stor som en ballong och jag skrattar åt den samtidigt som jag är skräckslagen och inte förstår att det är min egen fot jag tittar på. Det ser ju helt sjukt ut! Har lovat Elina (ni vet min kunniga kompis) att vila minst två veckor från löpning och liknande. Det känns förjävligt! Sport suger! :(

Ni får ta det jag säger med en nypa salt. Träning är ju faktiskt för det mesta bra för kroppen och hälsoeffekterna tar väl oftast ut de skador man som motionär råkar ut för. I typ 99% av fallen (ej källa på detta). 
 
Var hälsad,
Emilia
Allmänt | |
Upp